Miestas be automobilių ar tai
įmanoma? Kodėl gi ne? – teigia architektūros kompanija Adrian Smith + Gordon
Gill Architecture, pristatydama žaliojo miesto
koncepciją Kinijoje. Netoli Chengdu miesto siūloma įkurti 1,3 km2 satelitą
pritaikyta 80.000 gyventojų, kurie mieste vaikščiotų pėsčiomis ir kvėpuotu
grynu oru.
Nors miestas gavo „car-free
city“ vardą, iš tiesų jame yra gatvių ir automobilių eismas leistinas, bet
miestas buvo projektuotas taip, kad automobilius naudoti nebūtų jokio poreikio.
Nuo vieno miesto galo iki kito nueiti pėsčiomis užtruktų vos 15 minučių, o
daugiamilijoninis Chengdou būtu pasiekiamas greituoju elektra varomu viešuoju
transportu. Pusė miesto gatvių būtų skirta vien tik pėsčiųjų eismui. Miestą juostų žalieji plotai, sudarantys apie
60 % teritorijos, kuriuos gyventojai per kelias minutes galėtų pasiekti pėsčiomis. Architektai paskaičiavo, kad toks miestas naudotų 48 % mažiau energijos, 58 %
mažiau vandens, bei į aplinką išmestų 60 % mažiau anglies dvideginio ir 89 %
mažiau atliekų, lyginant su analogiško dydžio miestais. Užstatymo modelis buvo
sugalvotas siekiant spręsti aktualias šių dienų miestų problemas: aplinkos
taršą, miestų išdrikimą. Planuojant miestą buvo ieškoma harmonijos su aplinka,
todėl numatyta, kad gyventojai dalinai maistu galėtų apsirūpinti miestą
juosiančiuose žaliose teritorijose. Šiuo modeliu buvo stengiamasi parodyti, kad
tankus miestas nebūtinai turi būti susijęs su aplinkos tarša bei nutolęs nuo
gamtos.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą